Csúcssíngörgő rendszer

A fejlett vasutak a környezetszennyezés elkerülése érdekében a váltó sínszékek kenésének elhagyására több megoldást alkalmaznak. Ezek közül a leghatékonyabbak a görgős szerkezetek, melyek a csúcssínt az állításkor kiemelik, és az átállítás nem csúszva, hanem gördülve valósul meg.

Előnyei:

  • nincs szükség kenésre és kenőanyagra – csökken az anyag- és a bérköltség, a forgalom zavarása,

  • megszűnik a környezetszennyezés, nem keletkezik veszélyes hulladék – csökkennek az utólagos rehabilitációs költségek,

  • a váltóállításnál egyenletes állítóerő biztosítható, ami a hajtóművet kíméli – fokozott biztonság, csökkenő karbantartási költség,

  • beavatkozás csak üzemzavar vagy baleset esetén szükséges, mert felszerelés és üzembe helyezés után a kitérők állításában nem történik változás,

  • megszűnik a balesetveszély a kenési munka elmaradásával.

A Társaság kizárólagos forgalmazója a MGV csúcssíngörgő családnak, mely az előbb felsoroltakon kívül további előnyökkel rendelkezik:

  • a dinamikus rezgésvizsgálatok bizonyították, hogy a szerkezet működése során nem adódnak át a váltóhajtóműre olyan káros rezgések, amit a görgőn kiemelve maradó csúcssín okozna, mivel az átállítási művelet után a csúcssín visszakerül a sínszékekre. Ez tovább növeli a forgalombiztonságot,

  • a visszahelyezési folyamat során – a lefutási lejtő miatt – rendkívül kedvezően alakul a csúcssín súlyerejéből adódó vízszintes erő, ami a csúcssínt eltávolítja a tősíntől. Ezáltal a vezetéstáv-maximum értéke jelentősen javulhat, elmarad a vezetéstávmaximum hiányosságból bevezetendő sebességkorlátozás,

  • javítja a kitérők futásbiztonsági jellemzőit,

  • a csúcssín az átállítás után visszahelyeződik a sínszékre, nem marad kiemelve, így káros lengések, rezgések nem keletkezhetnek rajta,

  • csökkenti a váltóállító erőt, nyugodtabbá teszi a központi váltóállító működését,

  • lehetővé teszi a csúcssín ±20 mm-es dilatációs elmozdulását,

  • a váltót működtető és kiegészítő berendezésekre zavaró hatást nem jelent,

Az aljra telepített csúcssíngörgők további előnyei:

  • igazodik az európai vasutak legújabb fejlesztési igényeihez, – segíti az új hidraulikus váltó-hajtóművekhez történő jobb alkalmazkodást,

  • emeli a működés megbízhatóságát,

  • a megoldás a korábbinál acélanyag takarékosabb,

  • csökkenti a karbantartási munkák zavarását.

  • Télen a váltó hőlégsugaras hó- és jégmentesítésénél vagy a kitérő fekszint szabályozási munkáknál nem kell védeni vagy leszerelni.

Segíthetünk?

Kérdése van termékeinkkel szolgáltatásainkkal kapcsolatban? Örömmel állunk rendelkezésére.

Kapcsolatfelvétel

ImpresszumAdatvédelemÁSZFOldaltérkép