Szigetelt illesztések

A szigetelt kötéseket alkalmazási szükséges, ahol a sínáramkörök elvén működő vasúti biztosító berendezések (fény- és félsorompók, jelzők, stb.) működéséhez, hogy a sín folytonosságát bizonyos helyeken elektromosan szigetelt hevederkötésekkel megszakítsák, és szigetelt vágánymezőket alakítsanak ki. A biztosító berendezés a közlekedő vonatoknak egyik áramkörről a következőre történő áthaladását érzékeli és így mód van a pálya vonatok által foglalt szakaszainak figyelemmel kísérésére. Különböző típusú szigetelt illesztést gyártunk és forgalmazunk, amelyek a felvett erő nagyságában, a telepítésben és gyártásban különböznek egymástól. Közös előnyük: maximális biztonságot, megbízhatóságot és tartósságot nyújtanak. Minden nálunk alkalmazott szigetelt illesztés acélból vagy polimer kompozitból készül.

A szigetelt illesztések előnyei

  • Helyszínen készülő szigetelt illesztések alkalmazása költség-, élőmunka- és anyagszükséglet megtakarítást eredményez

  • Használt sínprofilból is elkészíthető (így nem kell az új sínt a régi pályához igazítani köszörüléssel)

  • Jó alkalmazkodást nyújt a helyi lehetőségekhez, adottságokhoz

  • Olyan helyeken is kialakítható, ahol erre egyébként nincs lehetőség (pl. két, egymásra csatlakozó kitérő találkozása, átszelési kitérőkben az egyszerű keresztezések előtti részen)

  • Előragasztott heveder minden olyan esetben használható, amikor gyári ragasztott szigetelt kötést nem lehet beépíteni

További alkalmazási lehetőség

  • Régi meghibásodott szigetelt kötések javítása

  • Utószigeteléseknél hegesztés nélkül

  • Új vágányokban és kitérőkben az építés alatt vagy közvetlenül az építés után

Ezek az acélhevederek a sínek végeit nagyszilárdságú csavarokkal fogják össze, emellett a sínek a hevederekkel üvegszövet közbeiktatásával műanyag alapú ragasztóval vannak összeragasztva. A hevedercsavarok speciális gyűrűkkel szigeteltek, a sínvégek között megfelelő vastagságú műanyag szigetelőbetét van elhelyezve.

Tulajdonságai:

  • Ragasztott kötés
  • Nagy teherbírású, korszerű, ragasztott szigetelt acél heveder
  • Előre gyártott kivitelben készül
  • MÁV 48 felépítmény esetén korlátozás nélkül, UIC 54 és UIC 60 rendszerű felépítményben 160 km/h sebességig alkalmazható
  • P-9511/2005 sz. MÁV utasítás alapján alkalmazható
  • Az illesztés elkészíthető munkapadon vagy – megfelelő vágányzári körülmények mellett – közvetlenül a pályában is

A polimer kompozit hevedereket a MÁV elsősorban hevederes pályákban engedélyezi állandó jelleggel, a régi, acélbetétes vagy préselt falemezes szigetelt illesztések kiváltására.

Tulajdonságai:

  • Szálerősített műanyag alapanyagokból készü
  • MÁV 48 vagy UIC 54 rendszerű felépítményben, 120 km/óra sebességig, 225 kN tengelyterhelésre.
  • Hézagnélküli vágányban ideiglenesen használható a P-10213/2009 sz. MÁV utasítás alapján.
  • Mechanikai tulajdonságai megegyeznek a szigetelt acél hevederével:

    • élettartam 10 év
    • elektromos ellenállás 100 kΩ
    • bruttó átgördült elegytonna az élettartama alatt 500M eto

  • Kiemelkedő előnye az agresszív környezeti hatásokkal szembeni ellenálló képessége, rugalmassága

Segíthetünk?

Kérdése van termékeinkkel szolgáltatásainkkal kapcsolatban? Örömmel állunk rendelkezésére.

Kapcsolatfelvétel

ImpresszumAdatvédelemÁSZFOldaltérkép